استان ها
1402/5/2 دوشنبه
استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور:
دانشگاه‌ها باید در حل مشکلات و مسائل سیستان و بلوچستان پیش قدم باشند

.


استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با  رئیس دانشگاه پیام نور  بیان اینکه این استان سرشار از ثروت‌های خدادادی است و رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شرایط و نیازهای منطقه باشند، گفت: آموزش و پرورش رکن بسیار مهمی است و بعد از آن دانشگاه ها به عنوان پایگاه علمی جامعه در پیشبرد اهداف کشور در زمینه های مختلف فناوری نقش مهمی بر عهده دارند.

محمد کرمی افزود: در حالی که ظرفیت‌های بی‌شمار کشاورزی در سیستان و بلوچستان داریم اما نیروی متخصص در استان در این زمینه وجود ندارد و در شهرستان‌هایی که مرکز کشاورزی نیز هستند رشته‌های انسانی غیر کاربردی وجود دارد اما رشته کشاورزی مورد نیاز در دانشگاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در حل مشکلات و مسائل استان سیستان و بلوچستان پیش قدم باشند، تاکید کرد: دانشگاه‌ها به عنوان یک مرکز مهارت محور باید ایفای نقش کنند، همچنین دانشجویان باید به گونه‌ای باشند که پس از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه بتوانند ده‌ها شغل ایجاد کنند نه اینکه صرفاً خودشان به دنبال شغل باشند.

کرمی با بیان اینکه پیشرفت هر کشور متاثر از نیروی انسانی متفکر و خلاق است که بتواند تحول ایجاد کند، گفت: سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور است و به لحاظ نیروی انسانی جوان و خلاق غنی بوده بر این اساس با توجه به ظرفیت های بیشماری که در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات، معدن و تجارت و همچنین حضور جدی دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دارد باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کرد.

وی تاکید کرد: موضوع آب و کشاورزی یکی از موضوعات اساسی استان است که باید دانشگاه ها و مراکز فناوری برای حل این مسئله کار کنند.

کرمی با بیان اینکه باید تحقیقات و فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به سمت اثربخش و کاربردی بودن و رفع نیازهای روز جامعه سوق داده شود، خاطرنشان کرد: استانداری سیستان و بلوچستان از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین موضوعبین المللی شدن دانشگاه ها پشیبانی و حمایت می کند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر