فرهنگی
1402/12/15 سه‌شنبه
معاون رئیس جمهور در همایش ملی آموزش محیط‌ زیست دانشگاه پیام نور تاکید کرد:
نقش مهم زنان در سلامت زندگی و محیط زیست

.

به گزارش روابط عمومی دکتر انسیه خزعلی معاون امور بانوان و خانواده رئیس در هفتمین همایش ملی آموزش محیط  زیست دانشگاه پیام نور که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: مساله محیط‌ زیست و نقش خانواده و زنان در حفظ محیط‌ زیست و پیشگیری از آفت‌های تهدیدکننده محیط زندگی اعم از آلودگی‌ها و غیره بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اهمیت و اولویت آن بر همگان مشخص است.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما به‌ طور ویژه بر پرهیز از اسراف و هدررفت منابع طبیعی برای داشتن محیط سالم‌تر و پاک‌تر تأکید شده است، پس یکی از وظایف مهم ما نهادینه نمودن این ارزش‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه در سطح جامعه است. 

دکتر انسیه خزعلی ضمن اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در ابتدای سال در خصوص ارزش‌هایی مانند اسراف نکردن و بهره‌وری بیشتر بر لزوم ویژه دیدن این مسایل در برنامه‌ریزی‌های تأکید و اظهار داشت: معاونت امور خانواده و بانوان تلاش کرده با گروه‌هایی که تشکیل شده این مهم را مورد توجه خاص قرار دهد لذا گروه خانواده و محیط‌ زیست در این معاونت شکل‌ گرفته و فعالیت خود را آغاز نموده است. 

معاون رئیس جمهور همچنین افزود: سلامت زندگی و محیط‌ زیست و حیات انسانی از برخی وظایف مهم زنان می باشد. 

دکتر خزعلی در پایان افزود: همیاران محیط‌ زیست در مدارس، مساجد، هیات ها و حلقه‌های میانی و تدارک موج جدیدی برای حفاظت و سالم‌سازی محیط زیست می باشند و آنها می‌ توانند زمینه‌ساز برای ایجاد فضای مادی و معنوی مناسب در محیط ایجاد کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر